Thais (voeten) fish bad

13 februari 2016 - Kanchanaburi, Thailand

Wat een genot de ‘free wifi’ in Thailand. Het heeft bijna 24 uur geduurd, maar nu hebben we eindelijk weer internet via de laptop. Bij deze dan nog een verslag van onze afgelopen twee dagen... En we doen gewoon net alsof het nog even gisteravond is...

Genietend van een heerlijk koel biertje zijn we aan het bijkomen van een vermoeiende, hete, maar vooral super geslaagde dag!
Toch eerst even terug naar het begin... Gisteren hebben we Bangkok achter ons gelaten en ingeruild voor het historische en groene plaatsje Kanchanaburi. Na een reis van in totaal 4 uur, waarin Klaas zo’n beetje 2 uur lang is aangestaard door een Thaise baby (ja probeer dan maar eens te slapen), zijn we aangekomen bij onze volgende accommodatie.

En heel veel hebben we gisteren niet meer gedaan. Daan die eindelijk weer eens een nacht door had doorgeslapen was niet bepaald ‘amused’ dat we ’s morgens een wekker moesten zetten. Daarom was een koel zwembad met een boekje erbij voldoende om de middag door te komen. S’avonds zijn we nog even over de nightmarket geslenterd waar van alles verkocht werd, vooral heel veel eten. Al durfden we niet heel veel meer aan dan simpele kippenpootjes, omdat het enige wat we het dichtstbij herkenning kwam, leek op iets als ‘octopus op een stokkie’.

Vandaag ging wederom vroeg het wekkertje, want we hadden de Erawan Waterfalls op de planning staan die in het weekend soms erg druk bezocht worden. Daarom zaten we stipt om 07.00 uur aan het ontbijt om vervolgens ruim op tijd bij het busstation te zijn. Gelukkig maar, want de eerste bus zat propvol toen deze om 08.00 uur vertrok.
En zo’n anderhalf uur later stonden we voor het ingang van het National Park. De befaamde waterval ligt middenin het park en heeft zeven platforms van in totaal zo’n 1,5 kilometer naar boven. Nog vol energie hebben we eerst de klim gemaakt, maar zijn we uiteindelijk niet verder gekomen dan ergens tussen het 5e en 6e platform. Na het 4e platform werden de afstanden korter, maar werd de weg er naartoe over rotsen, gigantische boomwortels en gladde paadjes een stuk lastiger. En aangezien het al flink warm was geworden (37 graden vandaag!), hielden we een verdere wandeling voor gezien en zijn we in plaats daarvan gaan genieten van de mooie omgeving.

En of het mooi was! De watervallen bij Erawan zijn geen normale kletterende formaties, maar vaak kleine beekjes van kraakhelder lichtblauw water. Uiteindelijk zijn we terug gewandeld naar het 3e platform waar Daan nog een duik heeft genomen in het koele water. Klaas die daar duidelijk geen trek in had (volgens hem was het zo koud, dat je er zelfs geen pinguïn in krijgt) bleef lekker rustig op een rots zitten om toe te kijken en vooral ook om Daan uit te lachen.
Waarom? Omdat Daan die al twee jaar niks anders doet dan zeuren om een fish spa, nu gillend uit het water kwam toen er een paar visjes (gratis en voor niets) aan haar tenen knibbelden. Tja dat voelt blijkbaar toch niet zo heel prettig aan.

Al met al hadden we een heerlijk dagje, maar rond het middaguur was de pap toch wel op. Vooral de hitte, die sinds onze aankomst in Thailand met ruim 10 graden toegenomen, gaat je niet in de ‘koude kleren’ zitten. Die winter waar de taxichauffeur het dinsdag over had, is dan ook ver te zoeken.
Uiteindelijk hadden we een bus om 14.00 uur terug naar Kanchanaburi waar we nog op tijd waren om langs het treinstation te waaien. Door de overvloed aan Chinezen op het moment, hadden we onze twijfels over de treinen naar het Noorden. We hebben daarom alvast kaartjes geboekt voor de nachttrein naar Chiang Mai. Onze twijfels waren niet ongegrond, want waar we oorspronkelijk van plan waren om maandag te vertrekken, is dit toch een dagje later geworden, omdat alle treinen volgeboekt waren.

We blijven daarom nog een dagje langer in Kanchanaburi en hebben daardoor wat meer tijd om ook het historische gedeelte van dit plaatsje te bewonderen. Maandag zetten we het stukje historie nog even door in Ayutthaya voordat we doorreizen naar het Noorden. En uiteindelijk hopen we ergens op één of twee van de tropische eilandjes te belanden die Thailand rijk is. Kortom: we zijn nog laaaaaang niet klaar!

1. Lennie:
    14 februari 2016
    Hahaha zou wat voor mij geweest zijn Knabbelende visjes aan mijn voeten.......ik krijg al kippenvel bij de pedicure Vooral zo door blijven gaan met deze fantastische reis!! Ben benieuwd wat jullie verder gaan beleven. Die warmte mmmmm beter dan dat kl... weer hier in Holland.
  2. Moeksie:
    14 februari 2016
    Mijn dag kan niet meer stuk, na het lezen van jullie heerlijke verhaal en elkaar dan ook nog gesproken. Ik zei net tegen Jos, dat we elkaar nu meer spreken dan wanneer jullie in Bennekom zitten. Maakt het gemis alleen maar makkelijker voor mij.
    Liefs, liefs en nog eens liefs.
  3. Jos:
    14 februari 2016
    Nondeju, ook deze site vergeet mijn reactie te plaatsen. Ga het morgen nog eens proberen.